Masyuk

Jumaat, 15 Jun 2012

Khasiat Pati Delima Gulshan - New Price





New Offer RM17 Sebotol




 Gambar diambil oleh Abg Eddy


Salam semua,
Korang pernah dengar tak pasal Pati Delima Gulshan, Kalau tak pernah dengar kasi dengar la yerk. Aku mula-mula teragak-agak juga nak menghirup benda alah ni tapi bila dah lama-lama aku rasa macam sedap dan ketagih pulak tapi bukan ketagih isap dadah. ehehehe. Sejak aku makan Pati Delima Gulshan ni memang ada perubahan kat diri aku ler kalau sebelum ni aku memang ada resdung dan pagi-pagi pasti aku terbersin tapi sejak aku amalkan makan Pati Delima Gulshan ni alhamdulillah aku dah tak terbersin pagi-pagi macam selalu tu ada tu tetap memang ada mustahillah kalau terus hilang macam tu jer penyakit resdung aku tu tapi BERKURANG dan hari hari aku membuang air besar dengan mudah kiranya Pati Delima Gulshan ni boleh membantu MELAWASKAN perkumuhan. Aku ada belikan untuk mak long aku 3 botol sekarang ni dia tengah cuba makan Pati Delima Gulshan ni mana tau masalah sakit kaki maklong aku boleh berkurang tapi mak long aku demam jugalah makan Pati Delima Gulshan ni mungkin tindak balas awal kot hendak-Nya beransur pulihlah. 

Kalau korang berminat boleh order dari aku aku jual sebotol RM18 sahaja. 
Memang aku "markup" RM3 untuk upah isi minyak motor aku ambil dari pengedar lagi pun mana ada orang berniaga nak rugikan. Minimum order aku boleh ambil 5botol sekali tapi kalau korang beli banyak aku boleh kasi kurang sikit. Kalau nak pos ke tempat lain kos korang kena tanggung la yer tak kan dengan untung RM3 aku pulak yang kena bayar duit pos. Kalau korang berminat email jer kat aku zaabamansor@gmail.com  

Info dari BLOG INI malas nak taip panjang-panjang kalau korang google pun korang akan dapat info yang sama mengenai Pati Delima Gulshan ini.

~KHASIAT PATI DELIMA GULSHAN~

 Pati Delima Pekat Penuh Khasiat! 100% perahan buah delima tulen, mengandung khasiat semulajadi utk menjaga kesihatan tubuh badan secara menyeluruh dan berupaya merawat pelbagai jenis penyakit.. InsyaAllah..

Antara khasiat delima yg dikenal pasti dan teruji ialah:-
  1. Menguatkan daya tahan tubuh untuk melawan serangan penyakit
  2. Melancarkan peredaran darah
  3. Mengeluarkan angin dan asid dalam badan anda (boleh mencegah penyakit gastrik dan juga kanser usus)
  4. Melancarkan proses penghadaman makanan, melancarkan kerja-kerja mengepam darah untuk keperluan sel-sel badan kita
  5. Menyingkirkan lemak berlebihan dan juga boleh melangsingkan badan...InsyaAllah...
  6. Membakar kalori dengan cepat, meningkatkan tenaga dan juga dapat memulihkan keletihan
  7. Membuang asid urik di dalam sendi untuk meredakan penyakit Gout
  8. Mengelakkan rasa mual (ketika hamil), melega masalah pening kepala
  9. Menegangkan payudara, membentuk perut dan punggung yang lebih kemas...InsyaAllah...
  10. Dikenali sebagai "Viagra Semulajadi" iaitu dapat meningkatkan tenaga seksual secara semulajadi (nie untuk pasangan yang dh berkahwin yea..)
  11. Memelihara kada keseimbangan hormon semasa haid (untuk mengelakkan senggugut)
  12. Merapatkan  rahim dan juga menyuburkan rahim >>> kembali dara. InsyaAllah
  13. Mencuci darah kotor dan mencantikkan kulit muka dari dalam
  14. Awet muda...sentiasa amalkan dari sekarang..tengok lah dalam 10 tahun lagi (jika dipanjangkan usia)...
  15. Menurunkan paras glukosa dalam darah, membantu pesakit kencing manis
  16. Menghapuskan kahak dan meredakan batuk
  17. Mencegah berlakunya serangan angin ahmar bagi golongan warga tua...dapat juga mengurangkan risiko penyakit jantung.....Hadiahkanlah kepada ayah bonda tersayang...!!! :)
  18. Anda hamil??? Pengambilan pati delima ini dapat menambahkan kegebuan kulit bayi anda, di samping membantu tumbesaran janin...
  19. Membantu mencerdaskan minda dan daya ingatan kanak-kanak dan pelajar sekolah
  20. Kandungan antioksidan (Polifenol) dan vitamin C yang tinggi mampu melindungi sel-sel tubuh kita daripada rosak dan boleh meredakan ketegangan urat saraf
  21. Khasiat pati delima juga mampu merawat cirit-birit, mengurangkan panas di dalam badan dan juga demam, membunuh cacing di dalam usus, memutihkan kulit, mengurangkan tekanan darah tinggi, melancarkan fungsi buah pinggang, menambah darah. mengekalkan kesihatan dan juga fungsi mata

Additional info >>>

Buah delima atau nama saintifiknya Punica granatum mempunyai pelbagai keistimewaan, selain dari sedap dimakan, ia juga mempunyai kebaikan dari segi kesihatan.

Khasiatnya tinggi kaya dengan zat sodium, riboflavin, thiamine, niacin, vitamin C, kalsium dan forsforus. Ia juga sejenis penawar kerana kandungan antioksidan yang tinggi bagi penyakit jantung, cepat tua dan barah.Khasiat perubatan delima sudah dijumpai sejak 8000 tahun lalu oleh masyarakat Parsi Purba (Iran).

Jus Delima mempunyai banyak khasiat. Antaranya ialah:-

·         Melancarkan dan menstabilkanperedaran/perjalanan darah
·         Mengembalikan fungsi jantung dan hati kepada tahap normal  
·         Membersihkan hati dan urethra
·         Memperkuatkan sistem penghadaman
·         Membuang lemak-lemak berlebihan
·         Meningkatkan tenaga
·         Mencegah ‘morning sickness’
·         Membantu menyesuaikan hormon ketika haid
·         Mencantikkan dan mencerahkan kulit
·         Membantu menyembuhkan penyakit diabetes
·         Boleh meghilangkan kahak
·         Mencegah ketidaksuburan/kemandulan dan meningkatkan
          kekuatan tenaga batin

·         Mencegah Alzheimer dan nyanyuk di kalangan orang tua

Diingatkan bahawa kita hanya berusaha...yang akan sembuhkan adalah dari ALLAH TAALA...

Jangan lupa Selawat + Ayat Kursi + Doa (di dalam hati untuk sembuhkan penyakit.....)

28 comments:

Aida78 berkata...Best Blogger Tips

salam apa khasiatnya.....jus ni...

hazman aka species1980 berkata...Best Blogger Tips

Meningkatkan KEKUATAN TENAGA BATIN tu yang sentiasa jadi penarik jualan....anyway...kalau ade teringin cuba nanti aku roger2x yea

yustia berkata...Best Blogger Tips

mcm mana cara nk minum pati delima ni....

Adamharith Zacqs berkata...Best Blogger Tips

Kenapa xde pengesahan halal

Adamharith Zacqs berkata...Best Blogger Tips

Kenapa xde pegesahan halal

Adamharith Zacqs berkata...Best Blogger Tips

Kenapa xde pengesahan halal

Tanpa Nama berkata...Best Blogger Tips

bole sy tau brp lama harus ambil bg pesakit tumit?

baiyah bahari berkata...Best Blogger Tips

bole sy tau ambil.brp lama bg pesakit tumit?

zaaba berkata...Best Blogger Tips

Salam cik baiyah,sebaiknya 2 sudu sebelum bfast,2 sudu tidur..lagi bagus jika dibancuh bersama air suam separug gelas.selamat mencuba :)

Tanpa Nama berkata...Best Blogger Tips

memang sangat berkesan..minum separuh botol dah nampak perubahan pada kulit..

Tanpa Nama berkata...Best Blogger Tips

Sy dh cuba. nk masuk botol kedua dah.ni. mmg bagus. sy dpt rasakn kesannya dr segi penghadaman. mmg lawas. kdg2 bila masuk mknn je terus rasa nk.buang air. maksudnya toksid tdk terkumpul dlm bdn. mmg patut cuba krn harganya pun murah..

ami berkata...Best Blogger Tips

macam mner dgn pesakit buah pinggang yg slalu dialisis..boleh kah minum jus ni..dengan pesakit yg ada masalah tulang..

ami berkata...Best Blogger Tips

mcm ner dgn pasakit yg ada masalah buah pinggang yg harus dialisis..bolehkah minum jus ni..dengan pesakit masalah tulang..

ami berkata...Best Blogger Tips

mcm ner dgn pasakit yg ada masalah buah pinggang yg harus dialisis..bolehkah minum jus ni..dengan pesakit masalah tulang..

ami berkata...Best Blogger Tips

mcm ner dgn pasakit yg ada masalah buah pinggang yg harus dialisis..bolehkah minum jus ni..dengan pesakit masalah tulang..

ami berkata...Best Blogger Tips

mcm ner dgn pasakit yg ada masalah buah pinggang yg harus dialisis..bolehkah minum jus ni..dengan pesakit masalah tulang..

ami berkata...Best Blogger Tips

mcm ner dgn pasakit yg ada masalah buah pinggang yg harus dialisis..bolehkah minum jus ni..dengan pesakit masalah tulang..

zaaba berkata...Best Blogger Tips

@Tanpa Nama terima kasih atas perkongsian saudara.hanya yg telah mencuba shj dpt menceritakan keajaiban pati delima ini.kongsikan kebaikan pd saudara2 kita yg lain juga ya.terima kasih atas sokongan saudara :)

zaaba berkata...Best Blogger Tips

@Tanpa Namaalhamdulillah..syukurlah...

zaaba berkata...Best Blogger Tips

cik amy,mungkin boleh bertanya dengan lebih lanjut pada doktor yang merawat..apa yang boleh saya katakan,mungkin boleh mencuba dengan kuantiti yang sedikit dahulu.kita hanya berusaha,yang menyembuhkan Allah jua..Ameen..selamat mencuba :)

salmibudy berkata...Best Blogger Tips

Saya skrg sudah ambik 5 botol dh.. buat masa skrg yg boleh sy katakan, jus ni mmg sesuai dgn saya.. sbb dpt melawaskan perut sy.. hehe.. mula2 minum, berak2 + najis berbau (sori kalau ayat kasar).. 2 hari jugak le.. tp pikir positif, mgkin tindak bls pertama.. hari seterusnya, alhamdulillah, saya sentiasa membuang air besar... sedap perut dpt membuang... dan utk wanita, mmg bagus utk sape yg mempunyai masalah kitaran haid... even haid sy regular, tp saya boleh rasakan perubahannya.. skrg kakak sy pulak tgh cuba.. br botol pertama.. tp kalau tak berkesan, mungkin ikut keserasian tubuh badan jugak kot...

Tanpa Nama berkata...Best Blogger Tips

Kenape xde cop kkm ye?

Tanpa Nama berkata...Best Blogger Tips

alhamdulillah..rambut sy yg dlu nya gugur(rambut menutupi penutup lubang air) tp skang tidak lg..bole kira brape helai je yg gugur..

Tanpa Nama berkata...Best Blogger Tips

jus ni blh bantu utk penyakit batu karang, mengurangkan kolestrol,kudis x? and tak de kesan buruk ke terhadap pengguna..

Tanpa Nama berkata...Best Blogger Tips

@Tanpa Namashida- kalau ibu hamil peringkat awal bleh ke minum? Dan juga boleh ke untuk org yang selalu lenguh2 sendi?

Tanpa Nama berkata...Best Blogger Tips

@Aida78 knpe saye minm ubat ni x boleh tido malam masuk ni 8 hari

haji zul berkata...Best Blogger Tips

salam tak perlu cop KKM sebab ini bukan produk ubatan

Tanpa Nama berkata...Best Blogger Tips

pati delima ni mmg bgus..dh mnm beberapa botol tp tbe2 kwn tny ad ke tnda halal n stop ambik..ble stop ambik mmg nk tdo susah sbb khak wat idung trsmbat..then pinggang rse mcm tegang x slesa..skrng dh ambik blek jus ni..mmg elok