Masyuk

Ahad, 10 Oktober 2010

Tragedi 10-10-10 - Kemalangan Maut di Alor Gajah, Melaka






Dalam pada semua yang sibuk nak melakar sejarah bagai hari ini terdapat tragedi yang dipercayai telah meragut lebih dari 10 nyawa. Kejadian tersebut berlaku di Simpang Ampat, Alor Gajah, Melaka lewat jam 6 petang.

Kejadian bermula apabila Bas Ekpress delima dari Melaka menuju ke Kuala Lumpur bergeser dengan sebuah kereta lalu melayang ke laluan dari Seremban ke Melaka, Turut terlibat dalam kemalangan tersebut adalah sebuah Bas dari Jabatan Kebajikan masyarakat dan beberapa buah kenderaan lain, Sebuah kereta terbakar dan sebuah lagi terperosok dibawah bas berkenaan.

Orang Ramai dilihat sedang membantu mangsa kemalangan dan didapati mayat bergelimpangan di jalan raya keadaan mayat juga amat menyedihkan ada yang putus tangan, pecah kepala, dan hancur badannya. - Sumber dari Harakahdaily


Kredit kepada Finaz kerana memberi gambar ini kerana beliau sedang otw ke KL semasa kejadian berlaku




p/s - Al- Fatihah kepada mangsa kemalangan ngeri ini dan Salam Takziah kepada keluarga mangsa.
- Kalau dah ajal tu kita memandu dengan berhemat pun boleh jadi juga mintak dijauhkan lah



7 comments:

Jard The Great berkata...Best Blogger Tips

nk minta izin amik gmbr thanks. =p

Tanpa Nama berkata...Best Blogger Tips

izin share ya

Cik Tim berkata...Best Blogger Tips

mujur la saya tak nampak benda tu, kalau tak, saya rasa dah menjerit gila2 dalam kereta.. huhu..
saya pun stuck waktu nak balik johor ni..

http://black-roses92.blogspot.com/2010/10/kemalangan-bas-ekspres-di-lebuh-raya.html

m i a berkata...Best Blogger Tips

pinjam picture ea

ayah,ummi, farish berkata...Best Blogger Tips

saya mintak izin nk buat entry pasal nie...minta izin ambik gmbar yer......saya sharekan jugak link blog awak kat blog saya

pstudung berkata...Best Blogger Tips

nasib baik sy awal sedikit...x mampu diri ini melihat kejadian sedemikian..

Tanpa Nama berkata...Best Blogger Tips

ape 6ber plik bas