Masyuk

Khamis, 5 September 2013

Cerita Bulan Lepas



Salam semua,
Dah lama aku tak mengomel dalam blog picisan aku ni wey, rasa rindu pulak nak berblog dan ber"event" dengan korang semua. Last aku update bulan Julai lepas mood malas dan sibuk membuatkan aku malas untuk berblog ni wey macam-macam cerita aku nak ngomelkan tapi tak berkesempatan jer gamaknya. 

Bulan ramadhan lepas macam biasalah aktiviti aku menolong jiran aku buat biskut raya macam-macam biskut yang kitaorang buat antaranya biskut sarang semut, biskut mazola dan macam-macam lagilah tapi tak banyak gambar yang diambil ini jerlah yang sempat aku ambil gambarnya.



 Seminggu sebelum umat islam menyambut lebaran keluarga aku mendapat panggilan dari Mersing mengatakan mama aku sakit masuk hospital terpaksalah aku dan keluarga balik ke Mersing untuk menjenguk mama aku kat Hospital Mersing lebih kurang seminggu aku berkampung kat Mersing tu.


 6hb Ogos 2013 jam 11 malam mama aku dijemput kerahmatullah. Segala urusan di Mersing diuruskan oleh abang aku manakala aku menguruskan urusan di Kuala Lumpur kerana kami ingin mengebumikan mama aku di Tanah Perkuburan Kg Puah, Gombak sebab ahli keluarga aku semuanya berada di Kuala Lumpur mana ada ahli keluarga aku di Mersing tu. Al-Fatihah



 Jenazah mama aku selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Kg Puah pada hari Rabu bersamaan 7hb Ogos 2013 segala urusan selesai lebih kurang jam 4petang dan dihadiri oleh keluarga terdekat sahaja kerana ramai yang sibuk menyediakan juadah untuk menyambut lebaran.



 Yang pergi tetap pergi yang hidup perlu diteruskan walaupun sedih tapi aku sambut juga lebaran macam biasa masak ketupat dalam 30 biji itupun ketupat sate itu jer yang aku pandai anyam puas belajar nak buat ketupat bawang tapi tak menjadi.


 Hari raya aku cuma duduk rumah bulan kat Kg Puah Lembah jer tak pergi mana-mana langsung sebab malas nak pergi beraya pagi raya ziarah kubur lepas tu lepak duduk rumah jer.

oklah nanti ada masa aku ngomel lagi kat sini yer.


1 comments:

Hani Othman berkata...Best Blogger Tips

biskut sarang semut my fevret... masa raya hari tu pun buat biskut ni.. hehe