Masyuk

Isnin, 1 Julai 2024

Keindahan Pokok Bromeliad



Sejak sibuk dengan tempahan makanan aku tak sempat nak layan sangat pokok-pokok keladi mcm dahulu lagi. 

Jadi aku mengambil peluang untuk bertukar kepada pokok bromeliad yg lebih mudah untuk dijaga. 

Pokok bromeliad ni senang dijaga kerana ianya tidak memerlukan penjagaan yg teliti, cukup sekadar menggunakan sabut kelapa cincang sebagai media nya.

Apabila kita menggunakan media sabut cincang makna nya kurang atau tidak perlu risau dengan rumput yang tumbuh dipasu. 

Pokok bromeliad ini kebanyakkan nya beli dari Thailand kerana harga nya yang lebih murah berbanding disini. 

Antara I'd yang aku ada 

ros kedut I'd nya kerana bentuknya seakan bunga Ros. 

green eyes kata ya tp aku tak berapa pasti. 

Tak pasti I'd nya nanti lah aku cari

vodoo doll betul lebih mengelebeh mmg cantik warna ungu Dan diletakkan dalam pasu bulat


Dorothy nama ya mmg berkenan dengan yg ini daun lebih tebal dan keras

striking purple mmg purple sangat πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

sungking kuku pink. Sungking ni ada kuku Merah, purple dan hitam. 

0 comments: