Masyuk

Rabu, 3 April 2013

Kebakaran Di Kg Puah, Jln Gombak kuala Lumpur






Salam semua,
Berita sedih buat penduduk Kg Puah Jln Gombak, Kuala Lumpur. Kebetulan hari ini aku kerja malam, Lebih kurang jam 3 petang aku nak pergi makan perut lapar pulak tu aku pergi la cari makanan dekat Taman Dato Senu pastu aku nampak asap hitam dekat area Kg Puah aku pun terus lah pergi kesana sebab aku risau juga sebab kat sana ada rumah Mama Awa dengan rumah Tok Ibu aku. Waktu aku sampai sana tu rasanya baru dalam 2 buah rumah yang terbakar aku sempat membantu penduduk kampung mengambil barang yang boleh diselamatkan. 



 
Sedih jugalah waktu tu sebab api marak dengan cepat sekali sebab kebetulan pada waktu tu cuaca panas dan angin kuat cepat je api marak menjilat rumah-rumah disekitarnya. Didalam surat khabar banyak mengatakan yang kebakaran berlaku di Kampung Puah Lembah padahal kebakaran berlaku di Kg Puah Asal sebab tengok dalam peta yang aku ambil kat google map tu pun agak jauhlah Kg Puah Lembah dengan Kg Puah Asal ni.


Tak terasa yang tangan aku terluka waktu membantu mereka menyelamatkan barang-barang yang boleh diselamatkan. Walaupun kenal macam tu jer tapi aku tetap membantu mereka sebab kita sesama manusia mana tau satu hari nanti nasib kita pulak kan.

1 comments:

kak ina kl berkata...Best Blogger Tips

salam takziah buat semua mangsa..akak ingatkan rumah niza kena gak..nasiblah tak jadi apa-apa kat kamu.