Masyuk

Sabtu, 29 Jun 2013

Tilawah Al-Quran - Piala FA - Masterchef Final



Salam semua,
Malam ni macam rajin nak update blog picisan aku ni pulak, satu malam tengok tiga siaran sekaligus.

Tilawah Al-Quran
- aku tengok sambil mendengar bacaan yang sungguh indah dari peserta, bg aku sekarang dah ramai peserta pandai mengaji dengan teknik berlagu kalau tak tu bacaan mereka selalunya terus je tanpa lagu. Pasal mengaji ni aku tak nak komen lebih-lebih sebab aku pun bukan pandai mana pun mengaji. Peserta wanita dari Negara Bangladesh pun mengaji pun boleh tahan berlagunya sekarang.


Masterchef Final
- baru berkesempatan untuk menonton masterchef final ni, Syura menang, kenapa tak boleh ke kalau Syura yang menang? Bagi aku itu dah rezeki dia mana kita taukan pada mulanya aku pun fikir macam tu juga boleh ke si Syura tu menang asyik masak masakkan kampung je, asyik ayam masak merah je last skali aku terpikir kenapa tak boleh ke martabatkan masakkan melayu, kalau bukan orang melayu sapa lagi nak memartabatkan masakkan melayu ni betul tak, lepas tu korang fikir masterchef Australia tu ada ke diaorang masak masakkan melayu atau masak makanan dari negara lain? Ada ke depa masak gulai pucuk ubi dengan sambal belacan? Orang kita je terhegeh-hegeh nak masak spegeti bagai tak boleh ke masak mee rebus muar. Ada tu sibuk nak buat pavlova, apa salah nya korang buat lempeng pisang ke tapi guna kreativiti sket untuk komersilkan sajian korang tu maybe boleh buat lempeng pisang pastu tambah buah beri yang memang bersepah dlam pantry tu atau apa saja yang korang sesuai utk dihidangkan. Ngomel panjang pulak aku wey padahal tak pandai masak pun walau apapun tahniah buat Syura sebab menjadi juara masterchef selebriti malaysia yang kedua.

Piala FA
-Keputusan 1-0 lagi, aku tak minat tgk bola ni tapi aku sokong JDT tapi tak taulah sapa menang sebab bola tu kan bulat.
Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

0 comments: