Masyuk

Sabtu, 7 Mei 2011

Catatan Perjalanan Bali 2011 - Part 2





Hari kedua di Bali pagi pagi kami semua sewa motor harga lebih kurang RM17 sehari tapi kami cuma menggunakan setengah hari sahaja. Pagi tu perut aku dah kebulur terus mencari Rumah Makan Padang sebab makanan lain tekak aku ni tak boleh masuk sangat.



Dari Jln Legian ke Jln Kuta kami cuma naik


Kalau dah tekak minang nak makan pun cari kedai minang jugak kalau tak naik loya makan Wong Solo jer.


Lepas makan terus jenjalan naik motor pergi pulak kat monumen letupan bom kat Bali tu kalau tak silap disko yang kena bom tu adalah disko yang ada tarian bogel.


Sambil-sambil tu bershooping sakan la depa kat outlet kat situ.




Tengah hari terus balik ke hotel sebab supir dah tunggu nak pergi jalan-jalan tengok persembahan tarian kecak dalam perjalanan singgah di Dreamland atau pun New Kuta Beach kat situ pemandangan best macam-macam boleh tengok ada pulak orang main surf board.


Lepas tu pergi pulak dekat tempat tarian kecak tu ada pulak member aku yang pakai tudung pink kena panjat dengan monyet yang nak curi kacamata yang dipakainya.


Panorama memang cantik kat situ tapi kena berjalan agak jauh juga la.


Tarian kecak ni tidak menggunakan sebarang alat muzik kalau tak silap cerita ini mengisahkan epik Sita & Dewi yang memang popular dikalangan kaum hindu. Jalan ceritanya lebih kurang Ramayana Dance yang aku tengok dekat Yogyakarta dahulu.



p/s - memang malas nak update blog. sekian



0 comments: