Masyuk

Khamis, 21 Mac 2013

Aktiviti Merojak Di Tempat Kerja



Salam semua,
Semalam aku cerita pasal makanan, hari ni sambung balik pasal makanan lagi yer. Kan aku dah bagi tahu tengah hari semalam aku ke Pasar Chow Kit membeli buah-buahan tempatan nak buat rojak buah kat tempat kerja. Hari ini aku post pasal aktiviti merojak kat tempat kerja aku ni. 

Kebetulan ada kuah rojak yang aku buat hari tu aku pun bawak lah ke tempat kerja boleh sama-sama merasa katakau. Kuah rojak tu pun memang sekali masak dapat banyak dari membazir ke tong sampah lebih baik sedekahkan makan bersama-samakan.


 Segar je nampak buah-buahan dalam gambar ni itupun tak semua bah yang ada macam nenas dengan sengkuang malas aku nak beli sebab payah nak kupas amik yang senang kupas jer.


 
Ini pun main kacau-kacau jer tak buat betul-betul sebab sambil potong sambil makan


Waktu ni belum tambah lagi sempat lagi snap gambar pastu member-member kat opis aku ni suruh aku jual kuah rojak ni tengoklah macam mana nanti kalau aku rajin aku buat lagi kuah rojak ni lepas tu jual satu bekas macam dalam gambar tu RM10 korang nak beli tak. aahhahahaa




 Makan ramai-ramai lepas tu berebut-rebut memang menariklahkan mungkin minggu depan kitaorang nak repeat balik dengan sengkuang calit sekali bolehlah buat banyak sikitkan sebab modalnya pun tak banyak sangat pun ank buat benda alah ni.



 Sengkuang calit ni memang layan wey teringat zaman kanak-kanak dulu mentedarah benda alah ni.

4 comments:

tenku butang berkata...Best Blogger Tips

astragrafirullah hal Azimm.. nape mike mcm ni?? mike buat teman lapoooo!! hu3.. slurpp.. meleh air liuk sudaa.. !

done follow sini.. jom follow n singgah blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

daydeck86 berkata...Best Blogger Tips

@tenku butang salahkah teman... maafkan kami penunggu gua.... heheheh...

monas2petronas berkata...Best Blogger Tips

Amboiiiii.merojak dikelilingi dayangs dayangs..ko bkn sronok cicah rojak tu..sronok dayangs dayangs je kan? Tau dah ko ni

daydeck86 berkata...Best Blogger Tips

@monas2petronas hang buat ngucap sikit cheq itukan semua akak2 cheq jer wey
tak taste ok... ahahaha