Masyuk

Ahad, 20 Februari 2011

Persiapan Program Merakyatkan Seni Budaya - Kampung Puah Lembah





Salam semua, minggu ni aku agak sibuk sedikit dengan aktiviti yang dijalankan iaitu Program Merakyatkan Seni Budaya yang diadakan di Kampung Puah Lembah. Lebih kurang seminggu juga orang-orang di KPL mengadakan persiapan Program tersebut secara bergotong-royong yang sememangnya telah menjadi amalan di Kampung Puah Lembah ini. Segala persiapan disediakan oleh orang-orang kampung tanpa rasa penat dan lelah. Hari Khamis selepas balik kerja aku terus tolong membantu di rumah ketua kampung menyediakan makanan untuk orang berkerja pada hari Jumaatnya antaranya adalah menyiapkan kuih kaswi, kuih apam, sambal tumis dan pelbagai lagi juadah yang bakal disediakan.


Segala makanan dan minuman yang disediakan oleh orang-orang Kampung Puah Lembah.


Aku dengan Kak Atie dok sibuk menyediakan gambar gambar mengenai aktiviti kampung.


Bahan - bahan untuk merendang juga telah siap disediakan pada keesokkan harinya.


Belia pula sibuk memasang "bunting" disekitar jalan berhampiran.


Pintu gerbang yang disiapkan oleh penduduk Kampung Puah Lembah.


Pondok-pondok kecil yang didirikan oleh penduduk Kampung Puah Lembah sendiri.


Dua ekor lembu tumbang untuk hidangan yang bakal disediakan.


Teringat waktu aku budak-budak macam tu membasuh perut lembu didalam Sungai Gombak.


Khemah yang disediakan oleh DBKL


Kalau nak diikutkan gambarnya memang banyak tapi tidak dinafikan segala jenis majlis yang diadakan di Kampung Puah Lembah ini memang meriah terutamanya Majlis kenduri perkahwinan




p/s - korang baca tak suratkhabar SINAR orang cakap muka aku aku keluarkan surat khabar tu aku pun tak tau yer ker idak. tah tah cenonit jer gambar aku tu.













0 comments: