Masyuk

Khamis, 25 November 2010

Selepas Pulang Dari Bangkinang




Salam 1 Malaysia semua, Hari ini aku dah ok sket la nak berblog dengan kalian semua. Selepas 2 hari pulang dari kampung iaitu dari Bangkinang, Pekanbaru, Indonesia. Seminggu aku duduk menenangkan fikiran di kampung sehingga hampir terlupa mengenai segala kesuntukkan di Kuala Lumpur. Pengalaman di kampung memang seronok tapi kalau kekurangan duit agak bosan jugak lah kalau pulang ke kampung sekali sekala. Insyaallah lebaran tahun hadapan aku akan pulang lagi ke kampung. Rumah mak cik aku dibelakang sekolah jadi tak lah bosan sangat coz ramai budak-budak kat situ. Sebenarnya masih banyak lagi gambar yang aku ambil nanti aku upload lagi yer untuk berkongsi pengalaman bersama kawan-kawan.




Selepas anak-anak sekolah rendah membaca surah Yassin beramai-ramai pada pagi Jumaat yang indah anak-anak SD Negeri 014 Binuang, Bangkinang Seberang ini akan bersenam robik di hadapan sekolah mereka.




Penanaman Padi adalah antara sumber pendapatan mereka selain dari hasil getah, kelapa sawit, berniaga. dll




Ini adalah keadaan rumah nenek belah pak cik aku disebabkan masing masing sudah mempunyai rumah yang didirikan hasil dari pendapatan sendiri.




Jambatan Kampung Godang, Bangkinang yang menghubungkan Bangkinang Seberang dengan Kota Bangkinang (pasar Bangkinang).




Antara pemandangan indah di Ompang, Bangkinang yang sempat aku ambil.




p/s - Kak Ina KL jangan dilayan orang yang mengutuk akak tu.


5 comments:

CikLilyPutih berkata...Best Blogger Tips

gambo las tu cantik aku suket

CikLilyPutih berkata...Best Blogger Tips

gambo las tu cantik aku suket

miSz Lady berkata...Best Blogger Tips

bile lak ade umah nenek belah ayah tue.??? hehehee

hazman aka species1980 berkata...Best Blogger Tips

Whoaaa... gambar pemandangan tue memang so nice....

serumpunsite berkata...Best Blogger Tips

bangkinang adalah kampung halaman ku.salam kenal kawan