Masyuk

Jumaat, 3 September 2010

Berbuka Puasa @ Kampung Puah Lembah




Hari Ahad lepas semua adik beradik aku dari Seremban dan Kuala Lumpur turun ke Kampung Puah Lembah nama jer kampung tapi still kat Jln Gombak, Kuala Lumpur jer. Tahun ni kita orang berkumpul kat rumah arwah Pak Long aku walaupun Pak Long aku dah meninggal dunia tapi hubungan kami sekeluarga still akrab tapi kali ni aku tak berbuka bersama sebab aku tolong member aku berniaga tapi lepas abis berniaga aku terus pergi KPL sampai sana depa semua dah abis makan aku pun dah memang kenyang berbuka kat tempat berniaga. Sampai sana terus aku suruh member aku yang duduk kat KPL tu belikan bunga api kami main sampai lebam kat sana.
Lebih kurang jam 11 malam kami pun gerak balik ke destinasi masing-masing. Memang asal usul kami kebanyakkannya memang berasal dari Gombak yang sinonim dengan Minangkabau.

Inilah rumah arwah Pak Long aku kat Kampung Puah Lembah Hj. Ishak Bin Yusoff salah seorang bekas imam masjid Jamek batu 4 1/2 Jln Gombak.


Masa untuk bergosip bukan bergosip pun tapi berbincang mengenai masalah keluarga dan menyelesaikan apa yang tak selesai.


Sempat lagi bergambar di beranda rumah yang kat bawah tu baju putih tu anak buah aku berkerja sebagai penyanyi kat Hard Rock Cafe Penang.


Adik aku bersama anak buah aku


Aku ngan Kak Sal (isteri kepada sepupu aku) sempat lagi bergosip kata kau.


Bunga api jer ler tak da mercun mercun ni bahaya, sekadar memeriahkan lebaran yang akan kunjung tak lama lagi.




p/s - sapa lagi dapat jemputan berbuka puasa digi di The Apartment, KLCC?



0 comments: