Masyuk

Rabu, 23 September 2009

Hari Raya Aidilfitri 1430 Yang Ke-2



Nih hari raya ke-2 punya cerita pulak tahun nih aku ngan family aku pergi beraya rumah sepupu sepapat kitaorang family aku dari Seremban datang ke Kuala Lumpur singgah dulu kat Semenyih & Beranang ramai saudara belah arwah datuk aku kat sini.
Lepas beraya kat Beranang
(ada kena mengena jugak la family aku nih dengan penyanyi Zaiton Sameon yang popular dengan lagu "Menaruh Harapan"
)
diaorang terus gerak ke Kampung Puah Lembah, Gombak batu 4. Waktu nih baru aku joint coz aku memang dah ada kat Kampung Puah Lembah nih dulu family kitaorang memang duk kat sini silih berganti duduk kat sini rumah arwah pak long aku ada kat Kampung Puah Lembah nih sekarang isteri & anak anak dia yang duduk kat rumah tuh. Rumah kitaorang dulu kat sebelah rumah arwah Pak Long aku jer. Arwah Pak Long aku nih dulu terkenal la juga kat daerah Gombak nih sebut jer nama "SAHAK JANGGUT" imam masjid batu 4 Gombak mesti ramai yang kenal.

ini lah rumah pusaka yang dah tak terawat dah sebab dah tak da sapa nak jaga dah rumah nih
tengok la kalau ada rezeki lepas raya nih aku nak repair balik rumah nih lepas tuh sewakan kat orang dapat gak income dari terbiar menyembah bumi tapi banyak gak kos nak repair rumah nih. rumah nih dulu besar sebenarnya.Tengok lah macam manakan. Banyak kenangan rumah nih dari arwah mak ngah aku duk kat rumah nih sampai la ke mak aku duk rumah nih macam macam cerita tersirat & tersurat kat rumah nih.

ni aku dengan anak2 buah aku kat depan rumah kitaorang dulu, yang pagar tuh pagar
Dewan Orang Ramai kat depan rumah kitaorang dulu. Kakak aku tuh mesti nak menyibuk jugak kalau kitaorang nak amik gambar.

Lepas pergi Kampung Puah Lembah kitaorang terus berdesup pergi rumah sepupu kitaorang yang paling tua dekat Cheras. Nih gambar aku dengan anak buah aku yang hampir sebaya dengan aku gak la gamaknyer. Ini baru separuh jer belum berkumpul kesemuanya.

tengok la akak aku tuh nak menyelit jugak dia bak kata akak aku sorang lagik
"bibik Indonesia nih suka sangat enterprame orang nak bergambar"

yang perempuan sibuk menyelak gambar gambar lama & nostalgia time ni la banyak rahsia yang terselak & terbongkat..... ahahahhahahahaa

Yang lelaki pulak sibuk kat luar dengan teh tarik dengan Dunhill, Sampoerna DLL.

Sebelum nak balik Seremban apa lagik bergambar beramai ramai la buat kenang kenangan masa akan datang dalam gambar nih ramai yang tak masuk & tak ada ditempat kejadian ikut memang ramai ahli keluarga Sulaiman + Khalijah (atuk & uwan)

ini pangkat kanak kanak ribena muka baik baik jer semua dah besar jangan jadi hantu cam pakcik2 & makcik2 korang yer.

ini pulak pangkat muda remaja katanya memasing malu malu kucing parsi jer tak macam makcik2 & pakcik2 korang.

ini ler barisan sepupu 20-an tahun ke atas yerk. dalam family kitaorang nih payah sket nak carik yang comel lotey semua besar gedabak nyer saiz (harap maaf ini kenyataan benar)
ahahahhahahahahaaaa.

korang tengok la yang muda muda tadik semua nyer gambar baik baik jer tak banyak ragam sampai gambar kitaorang yang agak tua nih semua cam masuk air jer. Tapi lantak la orang nak cakap apa janji kitaorang BAHAGIA kalau gaduh2 kecik tuh biasa lah
ASAM GARAM KEHIDUPAN. jangan marah yer SAK pinjam tagline

6 comments:

sonata anak kancil berkata...Best Blogger Tips

meriahnya raya bila berkumpul sedara mara....akak ni berada di pinggir bandar ni...sedara mara semuanya jauh tambahan pulak oranag tua dah lama tak ada.... oleh kerana ibubapa mentua tak berapa sihat maka, kami ambik keputusan tak bergerak ke mana2 ( keluar Melaka )

daydeck86 berkata...Best Blogger Tips

memang meriah kak kalau skali skala berjumpa. tak per la kak tak dapat bergerak kemana mana tapi mesti saudara mara datang ziarah ke rumah akak kan.....

Unknown berkata...Best Blogger Tips

kat belah mana kg puah lembah ni..akak confueslah..

teko kangkung..aduhai..kenapalah tak sambar satu untuk akak..

daydeck86 berkata...Best Blogger Tips

kampung puah lembah nih masuk dari BHP jalan gombak kak, kalau dari KL sebelum masjid batu 4 la kak

teko kangkung dia xnak bagi dah try kecek ngan mak cik saya tuh....

sumijelly berkata...Best Blogger Tips

ooh..kat plaza angsana kedai tu..
jauh nya..
x kan la kak sumi nak g sana semata kot?? hahaha...
tp betul ... kalu dh minat, g la jauh pun sanggup..

bagus ko nak baiki kampung tu...
kenangan tu...
huhuhu

daydeck86 berkata...Best Blogger Tips

kak sumi
kedai tuh kat kl berlambak la
kat Shah Alam kat plaza alam sentral pun ada besar nyer. kat wangsa maju ada kat ampang ada kat amcorp mall ada pastu kat kajang pun ada gak rase nyer