Masyuk

Isnin, 7 September 2009

***Kumpulan dari Gombak Datang Menyerang***





Dengar tajuk cam siyes jer bunyik nyer kan. Sebenar nya tak ada orang yang kena serang dan
tak ada siapa yang kena serang pun. Cam nih semalam saudara aku yang stay kat Gombak
(yang hari tuh family aku g berbuka kat rumah dia - malas nak belek page sebelum)
kononnya nak menyerang rumah kitaorang dengan buat kezutan ler gamak nyer.
Tapi sebelum tuh aku dah dapat info dari seorang informer (informer tak berbayor)
yang bleh dipercayai.
kita orang sebelum tuh dah bekerja keras (keras la sangat) masak macam macam (macam macam la sangat)
ler kat rumah korang layan kan jer ler pic kat bawah nih ha.

Gambar kat atas nih antara makanan yang kitaorang masak dan dibawak oleh dari Saudara dari Gombak antaranya Ikan Kembung Bakar (aku bakar sendiri). Chicken Wing (orang Gombak bawak), Air asam (aku buat nih berpeluh semua orang makan), Sambal Tempe + Ikan Bilis (mak cik Jenab masak), Gulai Siput Sedot (ni pun makcik Jenab Masak).

Lepas makan mesti ada pencuci mulutnya semalam banyak gak le pencuci mulut yang ada agar agar milo tuh aku yang buat waktu tengahhari sebabnya bahan dah ada rajin ler aku buat nyer. Waktu aku tengah membakar ikan kat luar rumah mak cik jenab pulak buat Pecal kat dalam rumah. Pastu Murtabak dengan kuih buah melaka/kelopong tuh orang dari Gombak yang bawak.

Ini lah suasana waktu hendak berbuka kat rumah kami semalam meriah kerana berbuka beramai ramai.

2 comments:

sumijelly berkata...Best Blogger Tips

ramai nyer dtg menyerang..
x per..serang makanan
jgn serang lain udah...
memang sonok klau bebruka reramai kan?

daydeck86 berkata...Best Blogger Tips

betul tuh kak sumi
kalau berbuka beramai2 memang seronok dari tak berapa nak selera terus berselera .......