Masyuk

Isnin, 9 November 2009

Majlis Perkahwinan Mahadi & Suzey 08112009 Kajang



Macam biasa la apa lagik kalau nak hujung hujung tahun nih memasing sibuk kawen
aku jer biler tahun nak kawen belum ada rezeki agaknya.

hari Jumaat harituh lepas balik kerja aku terus ke Kajang rumah mak cik aku kat sana
aku malas nak balik umah coz macam buat dua tiga kerja jer rasanya. tempat kerja aku kat Bukit Jalil kira dah dekat la dengan Kajang tuh. nama jer umah mak cik aku tapi itu lah 1st time aku g umah di itu pun main redah jerk nasib baik jumpa tanpa sesat barat.

Hari Jumaat tuh xda kerja sangat pun cuma kitaorang kopek bawang putih jer beramai ramai
hari sabtu tuh baru banyak kerja


Biasa la orang Minang ni mana suka sangat nak berkatering2 semua nih semua nak rewang jerk
memang la kenduri kendara ni penat kalau buat rewang tapi penat ler orang yang bekerja nih.
tapi aku salute la kat orang orang area Anggerik Villa II memang rajin diaorang semua ni.

Hari sabtu lepas sembahyang subuh aku, pengantin lelaki, mak pengantin & mak cik jenab terus pergi pasar besar Kajang nak beli barang barang.

yang baju biru tuh lah mak cik jenab merangkap ketua tukang masak untuk hari tuh.
jauh import tuh dari Sentul.

ni aku dengan Mak Tuo Inur dari Bangkinang, Pekanbaru, Indonesia

waktu ni kitaorang sebenarnya tengah asingkan daging untuk masak rendang dengan daging cincang untuk dimasak gulai dengan Chubadak (nangka ler)

ni le pelamin nyer

ini pulak bunga telur yang diisi gula2 dah tak ada original nya lagi jadi bunga gula gula la kan.

ini lah perantin nya yang arituh bersanding kat rawang tuh dah dekat sebulan dah baru nak sanding lagik.

sambil jaga lauk pauk sempat lagik nak bergambar.

Hari Ahad tuh agak kelam kabut sket la coz last minit baru mak pengantin cakap tak da orang nak buat lauk pengantin, nak tak nak terpaksa la aku dengan selamba badak nya buat
nasib baik la cakap awal2 & nasib baik la aku bangun awal kalau tak makan cam biasa jer la pengantin, itu pun aku buat lauk pengantin main taram jer labu.


tembikai ni aku taram jer ler buat cam nih coz xda buah lain nak dicampurkan.

siakap masak merah.

udang goreng kunyit.

amik ko lauk pengantin hantam saja lah.

kesimpulannya ....penat mengacau rendang aku adalah pembantu ketua tukang masak mak cik jenab tak berapa larat nak kacau rendang yang 2 kawah itu. sampai hari ni penatnya belum abis

4 comments:

kak ina kl berkata...Best Blogger Tips

salam dd...wah betul ker kamu yang buat lauk pengantin ni...klu betul lehlah booked kalau anak akak kawin nanti ek..

daydeck86 berkata...Best Blogger Tips

salam kak ina....
betul la kak ina saya buat lauk pengantin tuh ...
nak booked mana boleh kak ina
saya mana gheti sangat buat pun
just simple2 cam tuh jer itu pun dulu teman arwah mak saya buat lauk pengantin waktu kat Wangsa Maju dulu...

sonata anak kancil berkata...Best Blogger Tips

wow macam ni sudah bagus....pandai masak cik adik kita ni...kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi jua.....

daydeck86 berkata...Best Blogger Tips

kak SAK
leh la masak sikit sikit nih
nasib baik la dulu selalu teman arwah mak g tolong buat lauk pengantin