Masyuk

Rabu, 14 Oktober 2009

Kenangan Terindah



Harap maklum yer semua tajuk N3 kali nih tak da kena mengena dengan tajuk lagu kumpulan Samson dari Indonesia tuh yer, Tajuk N3 kali ni mengenai zaman skolah aku ler....
kalau tanya orang mesti orang akan cakap zaman skolah jugak yang best gler tapi zaman skolah memasing perangai tak henggat dunia loka ini.....ehheheeheh
biasa la umur tengah remaja baru nak naik kalau bebudak sekarang cakap zaman budak baru nak up.....ahahahahahaa
dulu biasa la perangai nakal memasing naik pusing kepala cikgu cikgu kat sekolah dengan yang "serong" sekolah nyer dengan kerja sekolah tak siap nya la,
aku pun tergolong jugak dengan perangai seperti disebut diatas, tapi aku aktiviti kat skolah memang tak pernah joint pun sebab aku dari dulu tak pernah duk diam mesti nak g carik duit jer kerje aku, balik jer skolah tak pandang kiri kanan terus balik rumah mandi manda jap terus pergi kedai makan mak cik aku dulu aku tolong dia buat air kat sana dapat la duit sket2 buat belanja sekolah & bayar duit periksa SPM aku yang tak seberapa tuh tapi alhamdulillah la.
sampai la tingkatan 5 arwah mak aku dah tak bagi kerja dia suh duk umah baca buku tapi xda makna nya balik jer sekolah terus membuta sampai ke petang lepas tuh malam pulak jadi musang lepak sampai tengah malam ngan kengkawan tapi tu semua dah menjadi kenangan terindah.

aku buat N3 nih coz member sekolah aku dulu ada upload gambar sekolah kat "muka buku" atau lebih dikenali sebagai "pesbuk" aku pun tergelak tgk pic yang diaorang upload tuh aku nih dari kecik sampai la ke besar (walaupun tak pernah kecik saiz aku ni) tetap sama jer tak ada banyak perubahan nya kalau korang tak percaya tengok la gambar aku waktu tingkatan 2 ngan tingkatan 5 sama jer saiz aku dengan gemuk & gelap nya tak banyak perubahan sampai sekarang.
sekarang ramai kengkawan aku ramai yang dah jadi artis lah, pelukis la, macam macam lagik la.

Kudin, Suhaimi, arwah Lutfi, Chang, Bulu, Hasanul, Picek
Ise Muke, Saiful, Aku ler, Kudut, Romai Nor, Wak,Fadlal, Akmal, Kek
Dek Nor, Syahirah, tak inggat, Hazida, Fareeza, Khaty, tak ingat, Farah Hanan, Anisa
Fasha, Wanie, Zazleen, Aliff Afif, Pn. Paridah, Kemar, Rafidah, tak ingat, Melati


ni waktu tingkatan dua memang banyak la kenangan terindah waktu nih,
Kudin- aku tak tau aper cer sekarang nih
Suhaimi- dengar khabar dah kawen
arwah Lutfi - meninggal dunia kerana kejutan elektrik (al-fatihah)
Chang- dah bertunang sekarang nih
Bulu - tokey nasik ayam kat food court Jusco
Hasanul - baru abes blajor
Picek - hilang tapi baru jumpa dia kat pesbuk

Ise Muke - dah jadi pelukis & photographer
Saiful - tah mana menghilangnya
Aku ler - biasa la menghapdet blog je keje
Kudut- keje eon bank kat Seremban
Romai Nor - tak tau mana menghilang dah balik Jeram balik kot
Wak - tah ler menghilang jugak rasanya
Fadlal - sama jer menghilang
Akmal - dah kawen dah mamat nih
Kek - dah lama tak jumpa walaupun aku selalu ke area rumah dia kat Wangsa Maju tuh
Alif Afif - dengar dah jadi artis pastu kapel plak ngan Salima AF


Kalau budak perempuan pulak kebanyakkan aku dah tak contact cuma sorang dua jer macam hazida, wanie, zazleen (adik kepada joe jambul) , Kemar



ini pulak pic aku waktu tingkatan 5 waktu nih guru kelas aku Puan Zainon Khalid
Puan Zainon nih antara guru yang paling best coz dia ajar tegas tapi senang nak masuk terutamanya mata pelajaran Geografi dan mata pelajaran Geografi nih la antara mata pelajaran yang paling aku suka senang bangat sih.

Terima Kasih kepada semua guru guru SMKWM2 kerana telah mengerah tenaga untuk mengajar kami semua tanpa kamu siapa lah kami sekarang

0 comments: