Masyuk

Rabu, 21 Oktober 2009

Rumah Terbuka Kami



Hari Ahad lepas kami sekeluarga mengadakan majlis rumah terbuka di rumah kami di Sentul
Kami sekeluarga berpakat untuk memgadakannya sekali sahaja kongsi ramai ramai
tapi tak da la buat besar besaran tak da la sampai pasang khemah bagai cuma buat kat dlam rumah jer
kepada yang tak dijemput tuh mintak ampun yer kerana kesibukan yang melanda kuasa sepuluh ke atas diriku ini dengan masalah HP aku yang telah ku ganti dengan HP buatan Malaysia hari isnin lepas. kepada yang hadir pulak mintak ampun juga yer kalau kalau ada yang tak sempat dilayan tuh biasa la orang sibuk la katakan.

antara menu menu yang di sediakan

Lemang Pulut - 25batang settle sebelum magrib (ada la simpan untuk kak ina kl) kesian dia asik dapat lemang tanak jer

Lemang Tepung - 8batang jer lemang nih sebenar nya khas untuk saudara mara jer coz orang sini tak pandai makan lemang nih.

Nasik Putih - 10 kilo ngam ngam jerk

Rendang Daging + Kentang kecik - 7kiilo + 2kilo (cukup cukup jer)

Gulai Nangka - nangka sedang 3bijik (banyak gak la tuh)

Sambal Tumis udang + petai - udang 6kilo petai 24papan (balance semangkuk jer)

Sayur Campur - tak laku sangat ler (tahun depan tak yah buat)

Agar Agar sirap - satu dulang besar (abis gak nih)

kuih talam keladi & kuih seri muka - mak mentua along bagi (terima kasih)

Bihun sup - bihun 1paket besar kuah nya 1 periuk besar
(abis tinggal sket untuk kitaorang bekpes esok hari nya)

4 comments:

alamfanacinta berkata...Best Blogger Tips

Oooo..baru tau nih ada lemang tepong...hehehe..

daydeck86 berkata...Best Blogger Tips

yo lah fana
memang ado pun lomang topung
nak tau ghaso ehh cam mano tanyo kak ina kl

kak ina kl berkata...Best Blogger Tips

salam daydeck86..bebanyak terima kasih aaa sebab simpan lomang untuk akak...memang sedap..tertunailahhasratdihati akak nak makan lomang kau jang oiii..

daydeck86 berkata...Best Blogger Tips

yo la kak
xda hal la kak ina bondo memang dah ado
cumo simpankan ajo......