Masyuk

Khamis, 25 Jun 2009

Kubur / Makam di Medan, Indonesia



Dah lebih dari 3 Bulan aku balik dari Medan, Indonesia
tapi baru hari nih aku rajin nak hapdet pasal kubur /makam kat sana
hahahahhaa.... kat bawah ni Kubur sapa nih yerk......

kubur saper yer nih?????
yang pasti bukan saudara aku.
tapi saudara sesama islam


cuba la baca jawi nih....
bukan bahasa jowo yoo...

ni lah Kubur H.T. Rizal seorang gabenur di SUMUT atau SUmatera UTara.
beliau meninggal sewaktu mahu ke Jakarta dengan menaiki kapalterbang
dan pesawat nya terhempas sewaktu masih di PadangBulan, Medan lagi.
katanya pesawat nya terhempas kerana membawa durian yang banyak untuk president
waktu tuh aku xtau saper bapak president nyer

yang nih plak kubur / makam kerabat diraja sana
tapi aku tak tau saper empunya kubur / makam
siap ada jata negara lagik tuh.

makan Raja Amnah kalau tak silap beliau berasal dari Perak, Malaysia.

Tengku Amiruddin ni plak aku tak tau sapa dier....
carik kat gugle xder plak sejarah dier....






banyak sangat kubur or makam kat sini
semua kubur or makam nih dekat belakang masjid raya al- ma'shun
ala masjid yang kubah warna hitam tuh

nih plak makam puteri puteri nyer kowt....

nih plak kubur orang2 biasa a.k.a. rakyat jelata.
yang ada bumbung kuning tuh kira nya cam orang terkenal la
kalau tak silap la.

anyway Medan, Indonesia ni mmg besh ar bagi yang minat ngan sejarah..


0 comments: