Masyuk

Selasa, 30 Jun 2009

*** GREENDAY ***



Last friday.... wah spekang plak haku nih...ehehhehe
opis aku ada buat makan - makan ngan penyampaian hadiah
ala ala anugerah cemerlang la gamak nyer...
tema nyer adalah warna kesukaan aku
warna HIJAU yer....

mendengar ucapan dari tuan director.....
cam perhimpunan skolah laks tapi apsal yang dua orang tuh pandang tempat lain

ni plak aku ngan liana waktu nih belum mula lagik kitaorang
saja gatal nak bergambor katanya...

ni plak budak botak sengal ngan kak diela a.k.a. kak sri siantan
segala jenis masalah sila rujuk dengan beliau....
ehehhehehehheee

waktu nih aku ngan kak sri siantan g merayau ke department orang lain
saja nak mengatal..... ni kak sri ngan raja irina anak raja tuh....

orang lain sibuk dengar ucapan yang dua orang ni sibuk gossip plak...
ahahahahhahahahaa

sempat lagi memasing posing memosing....

ni ler makanan yang disediakan
sebenar nya ada lagik nasi briani & bihun goreng
tapi disebabkan memasing da kenyang makan Lunch
kitaorang just makan kuih ngan cupcakes jerk
pastu aritu member aku kasi roti cecah kuah dian
senak perut memasing

alhamdulillah aku dapat sijil cemerlang....cemerlang la sangat
selain sijil aku dapat voucer JUSCO rm100
leh la sopping ghayo...

pssttttttt...... apsal mamt sorang tuh posing cam ARBOK jerk



KISAH BERPISAHNYA ROH DARI JASAD




Dalam sebuah hadis daripada Aisyah r.a katanya, "Aku sedang duduk bersila di dalam rumah. Tiba-tiba Rasulullah S.A.W datang dan masuk sambil memberi salam kepadaku. Aku segera bangun kerana menghormati dan memuliakannya sebagaimana kebiasaanku di waktu baginda masuk ke dalam rumah. Nabi S.A.W bersabda, "Duduklah di tempat duduk, tidak usahlah berdiri, wahai Ummul Mukminin." Maka Rasulullah S.A.W duduk sambil meletakkan kepalanya di pangkuanku, lalu baginda berbaring dan tertidur.

Maka aku hilangkan uban pada janggutnya, dan aku dapat 19 rambut yang sudah putih. Maka terfikirlah dalam hatiku dan aku berkata, "Sesungguhnya baginda akan meninggalkan dunia ini sebelum aku sehingga tetaplah satu umat yang ditinggalkan olehnya nabinya." Maka aku menangis sehingga mengalir air mataku jatuh menitis pada wajah baginda.

Baginda terbangun dari tidurnya seraya bertanya, "Apakah sebabnya sehingga engkau menangis wahai Ummul Mukminin?" Masa aku ceritakan kisah tadi kepadanya, lalu Rasulullah S.A.W bertanya, "Keadaan bagaimanakah yang hebat bagi mayat?" Kataku, "Tunjukkan wahai Rasulullah!"

Rasulullah S.A.W berkata, "Engkaulah katakan!," Jawab Aisyah r.a : "Tidak ada keadaan lebih hebat bagi mayat ketika keluarnya mayat dari rumahnya di mana anak-anaknya sama-sama bersedih hati di belakangnya. Mereka sama-sama berkata, "Aduhai ayah, aduhai ibu! Ayahnya pula mengatakan: "Aduhai anak!"

Rasulullah S.A.W bertanya lagi: "Itu juga termasuk hebat. Maka, manakah lagi yang lebih hebat daripada itu?" Jawab Aisyah r.a : "Tidak ada hal yang lebih hebat daripada mayat ketika ia diletakkan ke dalam liang lahad dan ditimbuni tanah ke atasnya. Kaum kerabat semuanya kembali. Begitu pula dengan anak-anak dan para kekasihnya semuanya kembali, mereka menyerahkan kepada Allah berserta dengan segala amal perbuatannya." Rasulullah S.A.W bertanya lagi, "Adakah lagi yang lebih hebat daripada itu?" Jawab Aisyah,
"Hanya Allah dan Rasul-Nya saja yang lebih tahu."

Maka bersabda Rasulullah S.A.W : "Wahai Aisyah, sesungguhnya sehebat-hebat keadaan mayat ialah ketika orang yang memandikan masuk ke rumahnya untuk memandikannya. Maka keluarlah cincin di masa remaja dari jari-jarinya dan ia melepaskan pakaian pengantin dari badannya. Bagi para pemimpin dan fuqaha, sama melepaskan serban dari kepalanya untuk dimandikan.

Di kala itu rohnya memanggil, ketika ia melihat mayat dalam keadaan telanjang dengan suara yang seluruh makhluk mendengar kecuali jin dan manusia yang tidak mendengar. Maka berkata roh, "Wahai orang yang memandikan, aku minta kepadamu kerana Allah, lepaskanlah pakaianku dengan perlahan-lahan sebab di saat ini aku berehat dari kesakitan sakaratul maut." Dan apabila air disiram maka akan berkata mayat, "Wahai orang yang memandikan akan roh Allah, janganlah engkau menyiram air dalam keadaan yang panas dan janganlah pula dalam keadaan sejuk kerana tubuhku terbakar dari sebab lepasnya roh," Dan jika mereka memandikan, maka berkata roh: "Demi Allah, wahai orang yang memandikan, janganlah engkau gosok tubuhku dengan kuat sebab tubuhku luka-luka dengan keluarnya roh."

Apabila telah selesai dari dimandikan dan diletakkan pada kapan serta tempat kedua telapaknya sudah diikat, maka mayat memanggil, "Wahai orang yang memandikanku, janganlah engkau kuat-kuatkan dalam mengafani kepalaku sehingga aku dapat melihat wajah anak-anakku dan kaum keluargaku sebab ini adalah penglihatan terakhirku pada mereka. Adapun pada hari ini aku dipisahkan dari mereka dan aku tidak akan dapat berjumpa lagi sehingga hari kiamat."

Apabila mayat dikeluarkan dari rumah, maka mayat akan menyeru,
"Demi Allah, wahai jemaahku, aku telah meninggalkan isteriku menjadi janda, maka janganlah kamu menyakitinya. Anak-anakku telah menjadi yatim, janganlah menyakiti mereka. Sesungguhnya pada hari ini aku akan dikeluarkan dari rumahku dan meninggalkan segala yang kucintai dan aku tidak lagi akan kembali untuk selama- lamanya."

Apabila mayat diletakkan ke dalam keranda, maka berkata lagi mayat, "Demi Allah, wahai jemaahku, janganlah kamu percepatkan aku sehingga aku mendengar suara
ahliku, anak-anakku dan kaum keluargaku. Sesungguhnya hari ini ialah hari perpisahanku dengan mereka sehingga hari kiamat."

Isnin, 29 Jun 2009

Overhaul motor aku ler...



adoyaiiii.....
bulan nih budget aku da lari banyak siot coz motor aku meragam plak
tapi xper ar dek kerana motor aku tuh mata pencarian aku nak atau tak nak kena la
aku melabur untuk overhaul motor aku yang tak berapa nak larat bawak aku nih...
korang nak tau aku kena berapa hengget korang tengok ler kat bawah nih...



korang tgk tuh sampai dua bill skali kuar.....

psstttt---kengkawan semua this month say no to
(durian,satay,pak tam, bagan lalang, ss2, dan yang sewaktu dengan nya)



Ahad, 28 Jun 2009

Award dari anak Wak Juli




kesuwon bag award dekat aku anak wak juli.....ehehehheee

Sabtu, 27 Jun 2009

Pelancaran Logo 1 Malaysia



Pagi semalam ngan semangat jitu & berkobar kobar aku bangun pagi2 (tuh pun banyak misscall) dari
member aku azleen nak kejutkan aku coz ktaorang nak g pelancaran logo 1 malaysia
kat Dataran Merdeka.
kitaorang sampai agak lewat gak la coz aku ni payah gak la nak bangun pagi...ehehhehe

pagi gaks la aku sampai waktu ni orang tak ramai sangat pun...

orang ngah sibuk berlatih kitaorang plak sibuk bergambar....eheheheheh

pasangan kekasih yang lama terpisah...

semangat berlatih tuh...

ghase nyer ni 1st time aku g dataran merdeka waktu pagi...

gudie bags...

bapak president tengah berucap merasmikan majlis...

logo 1 Malaysia...

1 malaysia...

sempat lagik tuh...

ramai gak wakil dari astro kan...

ngan logo 1 Malaysia after senam seni...

ni plak ngan maskot 1 malaysia...

Jumaat, 26 Jun 2009

Transformer



crita ni mmg besh ar. aku g tgk citer nih ari selasa malam rabu arituh
coz aku dapat preview ticket. biasa ar tempat aku keje ramai yang pemurah
kerna bagi aku ticket preview.
hari tuh aku dapat tiga ticket preview aku g ngan azleen & rosma
crita nih memang layaz coz banyak action, klakor, romantis
pastu kali nih nyer citer banyak plak robot
kengkadang kompius gaks robot yang mana satu nih.
tapi yang tak layan nyer rerobot nih nak transform terlalu laju
sakit mata aku menengok nyer.

ni ler ghuper bentuk ticket yang haku dapek...

smart ticket nyer ...

bunting kat luar panggung wayang tuh...

alamak tak nampak la tulisan TRANSFORMER kat bawah tuh....

arrr yang nih baru nampak. yang kat tangan aku ngan rosma tuh adalah
poster TRANSFORMER tuh ar

ni ler ghuper poster nyer tuh
pagi tadik sebelum g kijer aku da tampal kat dinding bilek aku.

nih dekat sket pic nyer ...


sempat gak aku rakam walaupun xclear
video

Khamis, 25 Jun 2009

Durian...Duyan...Dian...Deghoyan...



Hari tuh aku ngan kengkawan aku pergi terjah ke pasar coket
tujuan utama adalah untuk melantak durian
mmg layan gler makan durian kat sana

nama dian nih UDANG MERAH ar
sedap wooo
sekilo RM7 kitaorang makan 5 orang total semua = RM50
banyak gler memasing makan dian
hantu dian la dikatakan...

gumbira aku dapat makan dian nih sedap wooo.
terbaik woookkk...

tgk la warna dian nih mengancam siot..
cam kucing tidur jerk.

memleleh air liur den tgk pic dian nih semua.

tangan sapa la tuh yang tak sabar sabar nak makan dian tuh.

1st round baru sket kulit nyer nih....

memasing tak hirau kan camera waktu ngah makan dian tuh
terutamanya budak baju oren tuh.

bayangkan banyak tak kulit2 dian yang kitaorang makan
ni pun separuh jerk lagik separuh da masuk kat bakul sampah..

pssstttt.....bler nak merepeat ke "kebun aku" lagik arr


Kubur / Makam di Medan, Indonesia



Dah lebih dari 3 Bulan aku balik dari Medan, Indonesia
tapi baru hari nih aku rajin nak hapdet pasal kubur /makam kat sana
hahahahhaa.... kat bawah ni Kubur sapa nih yerk......

kubur saper yer nih?????
yang pasti bukan saudara aku.
tapi saudara sesama islam


cuba la baca jawi nih....
bukan bahasa jowo yoo...

ni lah Kubur H.T. Rizal seorang gabenur di SUMUT atau SUmatera UTara.
beliau meninggal sewaktu mahu ke Jakarta dengan menaiki kapalterbang
dan pesawat nya terhempas sewaktu masih di PadangBulan, Medan lagi.
katanya pesawat nya terhempas kerana membawa durian yang banyak untuk president
waktu tuh aku xtau saper bapak president nyer

yang nih plak kubur / makam kerabat diraja sana
tapi aku tak tau saper empunya kubur / makam
siap ada jata negara lagik tuh.

makan Raja Amnah kalau tak silap beliau berasal dari Perak, Malaysia.

Tengku Amiruddin ni plak aku tak tau sapa dier....
carik kat gugle xder plak sejarah dier....






banyak sangat kubur or makam kat sini
semua kubur or makam nih dekat belakang masjid raya al- ma'shun
ala masjid yang kubah warna hitam tuh

nih plak makam puteri puteri nyer kowt....

nih plak kubur orang2 biasa a.k.a. rakyat jelata.
yang ada bumbung kuning tuh kira nya cam orang terkenal la
kalau tak silap la.

anyway Medan, Indonesia ni mmg besh ar bagi yang minat ngan sejarah..