Masyuk

Isnin, 24 Mei 2010

Big Fish Moment with Pizza Hut






2 Minggu lepas saya bersama teman teman seperjuangan telah ke Pulau Redang, Terengganu oleh yang sedemikian saya menjadi "orang pulau" tapi bukan dipulaukan yer. Adat lah "orang pulau" makanan nya juga adalah ikan. Keenakkan ikan serta kemanisan tiada tolok bandingan dengan ikan didarat maksud saya ikan yang dibeli dipasar yang kebanyakkanya di import dari negara jiran.
Apabila pulang dari menjadi "orang pulau" hati saya memberontak untuk mendapatkan ikan segar serta manis seperti mana ketika saya menjadi "orang pulau" ketika di Pulau Redang yang lepas. Puas saya melilau disekitar Kuala Lumpur untuk mendapatkan ikan segar seperti di Pulau Redang tapi apakan daya seluruh tenaga yang dikerah untuk mencari ikan segar amatlah mendukacitakan diri saya




Selepas penat melilau di sekitar Kuala Lumpur untuk mendapatkan ikan segar dengan perasaan yang cukup hampa membuatkan saya nekad untuk pergi semula ke Pulau Redang supaya hajat saya tertunai dengan jayanya. Semasa dalam perjalanan dari Pasar Chow Kit, Kuala Lumpur menuju ke Wangsa Maju saya terserempak dengan Pizza Hut yang tersergam indah & megahnya lantas saya berhenti dihadapan banggunan Pizza Hut tersebut kerana terpersona dengan iklan Fish King Pizza lantas terus masuk kedalam Pizza Hut tersebut tanpa banyak cakap saya terus menempah Fish King Pizza memang tidak menghampakan langsung kerana rasa Fish King Pizza tak ubah seperti ikan segar ketika saya di Pulau Redang tempoh hari. Bayangkan satu "pan" Fish King Pizza saya habiskan seorang sahaja memang sedap tak terkata Fish King Pizza di Pizza Hut rugi kepada sesiapa yang belum mencuba makan Fish King Pizza tersebut.




Sebelum Fish King Pizza sampai saya dihidangkan dengan sup cendawan yang begitu enak sekali rasanya tiada kata selain "Nak Lagi". Di selang selikan dengan air Pepsi yang disediakan lagi bertambah menarik hidangan saya pada hari itu.




Tengok gambar saja sudah tak tertahan hati untuk makan Fish King Pizza lagi.




p/s - sila abaikan kulit aku yang BERTAMBAH gelap dek terbakar di Pulau Redang tempoh hari. HARAP MAKLUM





7 comments:

Unknown berkata...Best Blogger Tips

ko mandi petrol ke apa deq...hak3 dah macam rajni khan dah

daydeck86 berkata...Best Blogger Tips

bukan rajni khan tapi sivaji da boss la....ahahahahhaaa

Aus MeLankoLik berkata...Best Blogger Tips

hahahak ,
gila tebakaq ! hahahak .

Cik Lily Putih berkata...Best Blogger Tips

alamak aku blom buat lagi. tungguuu

theeggyolks berkata...Best Blogger Tips

good luck :D

Mia Liana berkata...Best Blogger Tips

hmmm kreatif... semoga berjaya...

Cikgu Dahlia berkata...Best Blogger Tips

good luck!!