Masyuk

Khamis, 6 Mei 2010

Yogyakarta







Korang mesti hanginkan ingatkan dah abislah pasal trip
aku sebelum ni ke Yogyakarta bulan March lepas

sebenarnya memang banyak lagi tempat aku pergi tapi
tak sempat aku nak update nyer

antaranya pasal Muzium Affendi yang terkenal dengan
Lukisannya yang mantap & cantik tapi kali ni aku nak

update pasal tempat apa yang kena pergi kalau ke Yogyakarta


Of course la wajib ke Candi Borobudur & Candi Prambanan
wisata alam yang telah dinobatkan sebagai
Warisan Dunia oleh UNESCO (betul ker aku eja tu)


Lepas tu haruslah pergi menonton
Ramayana Ballet Dance dekat Candi Prambanan tu
persembahannya pulak adalah sebelah malam dengan pemandangan
yang menarik.


Lagi tempat yang kena pergi adalah ke Pantai Depok ataupun
pantai Parangtritis yang popular dengan lagenda
Nyi Loro Kidul a.k.a. Puteri Pantai Selatan
mengikut lagenda tak boleh pakai baju hijau kalau
ke pantai ni tapi cewek gue pakai baju hijau tak kena telan pun dengan
Laut Pantai Selatan tu
tak tau la bleh percaya ker idak. lepak malam malam sambil
mengunyah jagung bakar dengan bayu yang menghembus
dengan kencangnya.


Lagi satu tempat yang kena pergi adalah Alun Alun Kidul
dekat situ ada sepasang pohon beringin kat situ malam malam
memang ramai lepas tu kita boleh tengok hati kita ni lurus ke ataupun
bengkang bengkok waktu main permainan ni aku sorang jer yang lepas
yang lain semuanya tah kemana melilau
cara mainnya adalah tutup mata dengan kain lepas tu
kena berjalan dari hujung menghala ke antara pohon beringin tu
kalau lepas insyaallah hajat kita tercapai
wallahualam.


Kat area Alun Alun Kidul tu kitaorang sempat jugaklah
berbasikal naik bertiga tu memang meriah malam kat area
Alun Alun Kidul tuh

dah aku nak tido


2 comments:

Unknown berkata...Best Blogger Tips

ingatkan dah khatam dah cerita ni..rupernya ada lagi..

wah camni nanti ambik kamu ajerlah design akak punya hantara...foc yer

daydeck86 berkata...Best Blogger Tips

cerita Yogyakarta sebenarnya tak khatam lagik
masa lagi la tak khatam lagik... ahahahhaaa

akak nak kawenkan sapa
anak anak akak tengah blajor lagik
maybe nak buat hantaran untuk hubby akak kerk.... uikssss
gurau jer kak ina .... heehheheh