Masyuk

Khamis, 5 Ogos 2010

Aku Nak Tetek





Ehhhhh... silap aku bukan nak tetek tapi aku nak susu tetek,
Okeh sekarang aku nak sebut susu tetek kepada susu ibu kerana ianya sedap didengar.
Sebenarnya aku sakit mata hari ni tu pasal lah aku nak susu ibu kerana ianya mujarab sebagai ubat sakit mata.
Sakit mata ataupun dalam bahasa saintifiknya Conjunctivitis adalah sejenis jangkitan yang mudah berjangkit.
Didalam susu ibu juga terdapat Antibody yang bernama Immunoglobulin yang boleh mencegah bakteria melekat di permukaan mata.
Kalau aku dapat susu ibu aku akan merembeskan susu ibu tersebut ke mata aku supaya mata aku cepat sembuh hendak-Nya.

p/s - jangan tengok tetek orang lain nanti kena ketumnit baru tau.

5 comments:

kak ina kl berkata...Best Blogger Tips

mintaklah dgn sumijelly

Matjoe berkata...Best Blogger Tips

try mintak kt blogger mums blogger planet. ader ramai jer yg breast feed. mesti ada yg sudi tolong bagi susu

Che Armster berkata...Best Blogger Tips

lucah siot.. tertipu aku.. demm!!

monas2petronas berkata...Best Blogger Tips

ketumbit pls..bkn ketumnit..hahaha :P

Terbakor berkata...Best Blogger Tips

masa kecik2 dulu sakit mata.. memang salu la titik susu tetek kat mata ni xD.. tapi kecik2 kan mana tau apa2 haha