Masyuk

Isnin, 4 Januari 2010

Sengkuang & Nenas + Sos Merah + Kacang



korang pernah tak makan atau dengar sengkuang atau nenas yang makan dengan sos merah lepas tuh tabur kacang tumbuk+gula.
ada member aku tak pernah dengar atau makan makanan nih.
kesian kat dia kan. ahahahhaahaa
hari minggu lepas aku rasa macam nak makan benda nih tapi tak tau mana ada jual
dulu zaman sekolah rendah ada la aku makan kat kedai cik awa dengan kedai cik manja kat
depan sekolah rendah wangsa maju seksyen 1 tuh. kedai jual jajan & cekedis
dua kedai ni memang popular dikalangan budak budak SRK Wangsa Maju
dah aku nak cerita pasal hari minggu lepas aku dengan semangat waja terus berusaha
(macam lagu Rakan Muda plak) pergi ke Pasar Coket nak beli bahan bahan nyer
lepas tuh aku pun beli la sos merah RM2 tapi sekilo RM6 (beli banyak2 kang tahun bila nak abisnya).
lepas tuh aku beli kacang tumbuk sepeket RM3. nenas sebijik RM1.20 dengan sengkuang 2 bijik RM1.80 sekilo sengkuang RM0.80
dah beli tuh aku pun merempit balik rumah kupas nenas & sengkuang bagai masukkan dalam peti ais kasi sejuk baru layan.

sekarang korang layan la pic nih ekkk....




7 comments:

namida berkata...Best Blogger Tips

salam
saya mmg teringat sengkuang sos merah ni..sos dia mmg jual kat pasar ke atau kedai runcit? hrp dpt feedback ye..tq

daydeck86 berkata...Best Blogger Tips

salam namida,
sos dia jual kat dalam pasar dekat orang jual jajan jajan tu.
kalau kat luar pasar pun ada gak tapi mahal

Sampah berkata...Best Blogger Tips

Assalaamu'alaikum,

Boleh lebih spesifik tentang dimana nak beli sebab saya tak biasa dengan pasar chow kit.

Kalau cakap sos merah saja orang jual tu faham?

Siti Asiah berkata...Best Blogger Tips

halu kawan..chow kit bosau tompet nye..bolah mano kodainyo..namonyo apo?cube detail cerita nya..teman rindu ngat menda alah tue..

AzBawi berkata...Best Blogger Tips

yang jual kat chow kit tu cina ker org islam

AzBawi berkata...Best Blogger Tips

yang jual kat chow kit tu cina ker org islam???

Tanpa Nama berkata...Best Blogger Tips

@AzBawi

stau den la, kek pasar cowket tu orang cino jo yang jual ei. sodap tu memang la sodap tapi halal ko? lu pk la sondiri klau dah cino yang buek ei... den pun sobonar ei tengah mencari resepi sos ni aaa.