Masyuk

Khamis, 27 Jun 2013

Tutorial Menukar Domain Dot Com Ke Blogspot Kembali



Salam semua,
Memandangkan aku tak renew domain yang aku beli dari DataKL dulu diatas sebab-sebab tertentu aku mengambil keputusan untuk menukar domain aku ke Blogspot kembali kerana apabila aku tak tukar domain bermakna blog aku tak boleh masuk dan Earning Nuffnang aku pun tak bergerak langsung walau tak banyak tapi boleh juga menambah-nambahkan. 

Caranya adalah seperti berikut:-
  • Lepas login ke akaun blogspot klik setting.
  • Klik di button basic lepas tu klik kat publishing.
  • Dekat hujung blog address anda akan dapat nampak tanda pangkah (X) just klik pangkah tu.
  • Last sekali just klik OK untuk remove custom domain yang ada lepas itu blog anda boleh dimasuk seperti biasa. 











p/s - yang wordpress aku tak tau cam mana nak remove domain.

 

0 comments: