Masyuk

Jumaat, 16 Julai 2010

Bagaimana Hendak Promosikan Blog






Bagaimana hendak mempromosikan blog kita sendiri?
Mungkin orang lain semua dah tau mengenai perkara ini tapi bagi aku yang baru tau aku nak sharekan pulak kepada yang tidak tahu tentang perkara ini.

Caranya adalah mudah sekali
1. Buka laman web http://www.google.com/addurl.html
2. Isi borang seperti dibawah ini

Dibahagian "Comments" isi kan seberapa banyak perkara mengenai blog kita.

4. Dah isi semua klik pada bahagian Add URL tersebut.
5. Google akan mengindeks blog anda masukkan tadi dan ianya tidak akan tampil dikotak pencarian Google pada waktu yang sama mungkin ianya mengambil masa sedikit.
6. Contohnya pada bahagian "Comments" aku mengisi kata kunci "Bangkinang" maka apabila seseorang menggunakan "Search Enggine " untuk mencari kata kunci "Bangkinang" blog aku akan terpampang di halaman tersebut. Sila lihat contoh gambar dibawah.




Selamat mencuba yer semua. aku pun baru jer mencuba ni mana tau lebih ramai yang menyinggah kat sini.

6 comments:

JMR berkata...Best Blogger Tips

nice info..act byk gk kan pingsite gini..klo dpt ping sumer, fuhh mau mencanak trafik...

Afra Yuri berkata...Best Blogger Tips

woh! thanx for the info heldi! :)

Unknown berkata...Best Blogger Tips

wah bagus ek..dah selamat balik...byk ker bawak barang..

akak pun nak jumpa kamu lagi

Unknown berkata...Best Blogger Tips

tq deq,aku baru tau benda ni...tak pernah taupun sebelum ni

Hezesuze berkata...Best Blogger Tips

info yg bagus tuk di kongsi bersama..thanks daydeck...

daydeck86 berkata...Best Blogger Tips

Afra - u are welcome sis

Kak ina - terima kasih kak ina...

bean - cam tak cayer jer ko tak tau benda nih

heze - sharing is caring....